חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברות האנרגיה המובילות בישראל – מחברת בזן ועד לחדשנות באנרגיה מתחדשת

בזן – מעמודי התווך של תעשיית האנרגיה הישראלית

בזן חברת האנרגיה הוותיקה והמבוססת בישראל. החברה מפעילה את בתי הזיקוק הגדולים במדינה. בזן אחראית לייצור מגוון רחב של מוצרי דלק, כימיקלים ומוצרי נפט, המשמשים את המגזר התחברתי, התעשייתי והביתי. החברה עברה תהליכי התייעלות, מודרניזציה והתאמה לתקני סביבה מחמירים. כיום, בזן ממשיכה למלא תפקיד מרכזי באספקת האנרגיה למשק הישראלי, תוך השקעה מתמדת בשיפור הביצועים הסביבתיים ובטכנולוגיות מתקדמות לייצור דלקים נקיים יותר. עם זאת, אתגרי משבר האקלים והמעבר העולמי לאנרגיה מתחדשת מציבים בפני בזן צורך בהסתגלות ובחדשנות, על מנת להבטיח את מקומה בעתיד האנרגטי של ישראל.

לצד בזן מספר חברות מובילות נוספות. חברת החשמל לישראל היא ספקית החשמל הלאומית, האחראית על ייצור, הולכה וחלוקה של רוב החשמל במדינה. בשנים האחרונות, חח"י מקדמת מעבר הדרגתי לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים, כגון אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח, במטרה לעמוד ביעדי הממשלה להפחתת פליטות גזי חממה. חברות אנרגיה פרטיות, כמו דלק קידוחים, רציו ונובל אנרג'י, מובילות את המהפכה של גז טבעי בישראל, עם תגליות מרשימות בים התיכון והקמת תשתיות הפקה וייצוא.

שחקניות חדשות מאתגרות את בזן ואת השוק המסורתי

בעשור האחרון, תעשיית האנרגיה המתחדשת בישראל צמחה בקצב מואץ, מונעת על ידי מדיניות ממשלתית תומכת, השקעות הון סיכון, וחברות סטארט-אפ חדשניות. חברות כמו סולאראדג', המתמחה בפתרונות אופטימיזציה והמרה לאנרגיה סולארית, ו-SolarPower, המספקת מערכות אנרגיה סולארית מבוזרת, מובילות את המהפכה הסולארית בישראל ובעולם. חברת אנרג'יקס מתמחה בייזום, הקמה ותפעול של חוות רוח ומתקנים סולאריים בקנה מידה גדול. ואילו חברת Brenmiller Energy מפתחת פתרונות אגירת אנרגיה תרמית מהפכניים, המאפשרים ייצור חשמל רציף ויציב ממקורות מתחדשים. חברות אלו ואחרות מציבות אתגר אסטרטגי בפני שחקניות ותיקות כמו בזן, הנדרשות להתאים את עצמן לעידן של ייצור אנרגיה נקייה ומבוזרת.

בזירת האנרגיה המתחדשת, שת"פ בין חברות סטארט-אפ, מוסדות אקדמיים וחברות אנרגיה הופכים נפוצים. בזן הקימה זרוע השקעות ייעודית המתמקדת בטכנולוגיות אנרגיה חדשניות, ושותפה למיזמי מחקר ופיתוח עם חברות סטארט-אפ ישראליות. שותפויות אלו מאפשרות לחברות הוותיקות לרכוש ידע וטכנולוגיות פורצות דרך, ולחברות סטארט-אפ לקבל גישה להון, תשתיות ושווקים.