חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאילנד באוגוסט עם ילדים- 2024

                        תאילנד, עם התרבות העשירה, הנופים המדהימים והאירוח יוצא הדופן שלה, הייתה יעד מומלץ למשפחות ברחבי העולם. חודש אוגוסט מוסיף נדבך נוסף של ריגוש כאשר פסטיבלים ואירועים שונים מתקיימים ברחבי הערים והאיים שלו. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף למשפחות המתכננות לחקור את תאילנד באוגוסט. מתובנות תרבותיות ועד פעילויות ידידותיות לילדים, ממטבחים מענגים ועד מקומות לינה נוחים, הפוסט הזה מכסה הכל.

למה תאילנד באוגוסט?

אוגוסט הוא זמן אידיאלי לבקר בתאילנד עם ילדים מכמה סיבות. ראשית, הוא נופל בעונה הירוקה של המדינה, מה שאומר שהנופים שופעים ותוססים, מה שיוצר נוף טבעי מדהים. מזג האוויר בדרך כלל חם וטרופי, עם גשם מדי פעם שמוסיף לקסם של הסביבה. זה יוצר סביבה נעימה ונוחה לחקר וליהנות מפעילויות חוצות עם הקטנים שלך.

שנית, אוגוסט בתאילנד הוא זמן מצוין לחוות את פסטיבלי התרבות הייחודיים המתקיימים בתאילנד. אחד הפסטיבלים המפורסמים ביותר בחודש זה הוא ראש השנה התאילנדי, הידוע גם בשם Songkran. הפסטיבל הזה נחגג עם קרבות מים ומסיבות רחוב, שמרגשים להפליא את הילדים. זה מספק הזדמנות נפלאה לטבול את המשפחה שלך במסורות תאילנדיות וליצור זיכרונות מתמשכים.

בנוסף, אוגוסט נחשב לעונת השפל לתיירות בתאילנד, כלומר יש פחות קהל ומחירים נמוכים יותר. זה יכול להיות יתרון כשאתה מטייל עם ילדים, מכיוון שאתה יכול להימנע מתורים ארוכים ויש לך יותר מקום לחקור אטרקציות פופולריות. יתרה מכך, מלונות ואתרי נופש רבים מציעים הנחות ומבצעים מיוחדים בתקופה זו, מה שהופך את זה למשתלם יותר עבור משפחות ליהנות משהייה נוחה בתאילנד.

משפחה נהנית בפסטיבל תאילנדי
משפחה נהנית בפסטיבל תאילנדי

האם זה הזמן ה'נכון'?

ההחלטה האם אוגוסט הוא הזמן הנכון לבקר בתאילנד עם ילדים תלויה במספר גורמים. שיקול חשוב אחד הוא מזג האוויר. בעוד אוגוסט נופל בעונה הירוקה, שמשמעותה נופים שופעים, זו גם העונה הגשומה בתאילנד. המשמעות היא שיש סיכוי גבוה יותר לחוות גשמים במהלך הטיול שלכם.

עם זאת, חשוב לציין שממטרי הגשם הם לרוב קצרים ואינם נמשכים כל היום. לעתים קרובות הם מספקים הפסקה מרעננת מהחום ואפילו יכולים להיות כיף לילדים לשחק בהם. רצוי לארוז ציוד גשם כגון פונצ'ו או מטריות כדי להיות מוכנים למקלחות מזדמנות אלו.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא רמת הלחות בתקופה זו של השנה. תאילנד ידועה באקלים הטרופי שלה, ואוגוסט נוטה להיות חם ולח. זה יכול להיות מאתגר עבור ילדים צעירים שעלולים להיאבק בחום. חיוני לוודא שאתה וילדיך נשארים לחות ולקחת הפסקות באזורים ממוזגים בעת הצורך.

בנוסף, כדאי לקחת בחשבון את ההשפעה של עונת השפל על פעילויות תיירות ואטרקציות. בעוד שפחות קהל יכול להיות יתרון, חלק מהאתרים והפעילויות התיירותיים עשויים להיות בעלי זמינות מוגבלת או שעות פעילות מופחתות במהלך תקופה זו. מומלץ לבדוק מראש ולתכנן את המסלול בהתאם כדי למנוע אכזבה.

האקסטרווגנזה התרבותית

תאילנד היא מדינה עשירה בתרבות ובמסורות, מה שהופך אותה ליעד מרתק לחקור עם ילדים. באוגוסט, מתקיימים מספר אירועי תרבות ופסטיבלים, המספקים הזדמנות ייחודית לטבול את עצמך ואת ילדיך בתרבות התאילנדית התוססת.

  • 1. פסטיבלים:
    אוגוסט הוא החודש של פסטיבלים משמעותיים רבים בתאילנד. אחד המפורסמים שבהם הוא יום ההולדת של המלכה, הידוע גם בשם יום האם, שחל ב-12 באוגוסט. זהו אירוע מיוחד שנחגג בפריסה ארצית, עם אירועים ותערוכות שונות שנערכו לכבוד המלכה. זו הזדמנות מצוינת לילדים לחזות בכבוד ובאהבה של העם התאילנדי למשפחת המלוכה שלהם.
  • 2. מקדשים ונזירים:
    תאילנד היא ביתם של מקדשים מפוארים רבים, וביקור באתרים קדושים אלו יכול להיות חוויה תרבותית חשובה לילדים. חקר מקדשים כמו Wat Arun או Wat Phra Kaew מאפשר לילדים ללמוד על בודהיזם, להתבונן בנזירים בשגרת היום שלהם, ואפילו להשתתף בטקסים מסורתיים כמו מתן נדבה.
  • 3. מופעים מסורתיים:
    מופעים תאילנדיים מסורתיים, כמו מופעי הריקוד והבובות התאילנדיים שובי הלב, הם חוויה תרבותית שחובה לראות לילדים. הופעות אלו מציגות את ההיסטוריה העשירה של המדינה ולעיתים מלוות במוזיקה חיה ובתלבושות תוססות. צפייה בהופעות הללו יכולה להיות גם חינוכית וגם מבדרת עבור הילדים, ולספק להם הצצה לאמנויות המסורתיות של תאילנד.

 

ילדים משתתפים בריקוד תאילנדי מסורתי
ילדים משתתפים בריקוד תאילנדי מסורתי

"אוכל הוא סמל לאהבה כאשר המילים אינן מספקות" – חווית מטבח תאילנדי

המטבח התאילנדי ידוע ברחבי העולם בזכות הטעמים הנועזים שלו, התבלינים הארומטיים שלו ושילוביו הייחודיים של מרכיבים. חקר התענוגות הקולינריים של תאילנד עם ילדיכם יכול להיות חוויה בלתי נשכחת שחורגת מסיפוק רעב בלבד. אוכל תאילנדי עוסק לא רק בטעם אלא גם באהבה ובאכפתיות המושקעים בכל מנה.

  • 1. טעמים שמלהיבים:
    המטבח התאילנדי ידוע באיזון המושלם שלו בין טעמים מתוקים, חמוצים, מלוחים וחריפים. מהפאד תאי המפורסם ועד לסום טאם המרענן (סלט פפאיה ירוקה), כל מנה מציעה פרץ של טעמים שירגש את בלוטות הטעם שלכם.
  • 2. מגוון מנות:
    המטבח התאילנדי מציע מגוון רחב של מנות כדי לתת מענה להעדפות שונות. בין אם הילדים שלכם מעדיפים אטריות, אורז, קארי או אוכל רחוב, יש משהו לכולם. אל תפספסו את הקארי הירוק הארומטי והקרמי או את Massaman קארי בעל הטעם.
  • 3. מרכיבים טריים ובריאים:
    המטבח התאילנדי שם דגש על שימוש בחומרי גלם טריים כגון עשבי תיבול, ירקות ופירות ים. זה הופך אותו לאופציה מצוינת עבור הורים שמודעים לבריאות ילדיהם. סיור בשווקים מקומיים וניסיון של פירות טרופיים טריים כמו מנגו וקוקוס יכולים להיות חוויה מהנה ומלמדת לילדים.
  • 4. אוכל אינטראקטיבי:
    ארוחות תאילנדיות מוגשות לרוב בסגנון משפחתי, המעודדות תחושת ביחד ושיתוף. ילדים יכולים ליהנות מהחוויה האינטראקטיבית של בניית עטיפות משלהם בסגנון תאילנדי עם עשבי תיבול טריים, ירקות ובשרים על האש.
  • 5. שיעורי בישול:
    שיעור בישול תאילנדי עם ילדיכם יכול להיות דרך נפלאה ללמוד על הטעמים והטכניקות מאחורי המטבח התאילנדי. בתי ספר רבים לבישול בתאילנד מציעים שיעורים המיועדים במיוחד למשפחות, ומספקים ניסיון מעשי בהכנת מנות תאילנדיות פופולריות.

 

בטיחות בתאילנד: מה אתה צריך לדעת?

תאילנד היא בדרך כלל מדינה בטוחה למטיילים, כולל משפחות עם ילדים. עם זאת, תמיד חשוב לתת עדיפות לבטיחות ולהיות מודעים לאמצעי זהירות מסוימים בעת נסיעה עם ילדים. הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לזכור:

  • 1. בטיחות תחבורה:
    לתאילנד יש מגוון רחב של אפשרויות תחבורה, כולל מוניות, טוק-טוקים ואוטובוסים ציבוריים. וודאו שאתם משתמשים בשירותי תחבורה מוכרים ותמיד תקפידו על חגורת החגורה כאשר אתם נוסעים ברכבים. אם אתם מתכננים לשכור רכב, הכירו את כללי התנועה המקומיים וסעו בזהירות.
  • 2. אמצעי זהירות בריאות:
    לפני הנסיעה לתאילנד, ודאו שאתם וילדיכם מעודכנים בחיסונים שגרתיים. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לגבי כל חיסונים נוספים או אמצעי זהירות ספציפיים לאזור בו תבקרו. יש לשאת ערכת עזרה ראשונה בסיסית עם אספקה חיונית ולנקוט באמצעים הדרושים להגנה מפני מחלות הנישאות יתושים, כגון שימוש בחומר דוחה חרקים ולבישת ביגוד מגן.
  • 3. בטיחות מים ומזון:
    בעוד שמי הברז בתאילנד בדרך כלל אינם בטוחים לשתייה, מים בבקבוקים זמינים בקלות ויש להשתמש בהם לשתייה ולצחצוח שיניים. היזהר בעת צריכת אוכל רחוב וודא שהוא מבושל טרי ומוגש חם. בחר במסעדות ובתי אוכל נחשבים כדי למזער את הסיכון למחלות המועברות במזון.
  • 4. חפצים אישיים:
    כמו בכל יעד לטיול, חשוב לשים עין על החפצים האישיים וחפצי הערך. הימנע מהצגת פריטים יקרים והקפד על הסביבה שלך, במיוחד באזורים צפופים.
  • 5. בטיחות חופים:
    תאילנד מתגאה בחופים יפים, אבל חשוב להיות מודעים לסכנות אפשריות. שימו לב לסימני אזהרה ודגלים המציינים זרמים חזקים או מצבים מסוכנים. השגיח תמיד על ילדיך בעת השחייה ופעל לפי הוראות המצילים.

 

מדריך המסביר אמצעי בטיחות למשפחה
מדריך המסביר אמצעי בטיחות למשפחה

מסע אל הטבע: פארקים לאומיים

תאילנד היא ביתם של מגוון פארקים לאומיים עוצרי נשימה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור משפחות המבקשות לטבול בטבע. הנה כמה פארקים לאומיים שכדאי לחקור:

  • 1. הפארק הלאומי קאו יאי:
    ממוקם רק כמה שעות נסיעה מבנגקוק, קאו יאי הוא הפארק הלאומי הוותיק והמתוייר בתאילנד. אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו ידוע בזכות היערות השופעים שלו, המפלים המדהימים וחיות הבר המגוונות שלו. משפחות יכולות לצאת לטיולים מודרכים, לזהות חיות בר כגון פילים וגיבונים, או אפילו לבחור בספארי לילי מרתק.
  • 2. הפארק הלאומי Doi Inthanon:
    שוכן בהרי צפון תאילנד, הפארק הלאומי Doi Inthanon מפורסם בהיותו הפסגה הגבוהה ביותר במדינה. משפחות יכולות ליהנות מטמפרטורות קרירות, לחקור שבילים ציוריים ולהתפעל מהצומח והחי התוססים. הפארק מציע גם פעילויות כמו צפרות, ביקור במפלי Wachirathan ו-Mae Ya המדהימים, וסיור בכפרי שבט גבעות קארן.
  • 3. הפארק הלאומי Erawan:
    ממוקם במערב תאילנד, הפארק הלאומי Erawan ידוע בבריכות המדהימות בצבע ירוק אזמרגד ובמפלי מים שוצפים. האטרקציה העיקרית של הפארק היא מפלי ארוואן בעלי שבע השכבות, המציעים למשפחות את האפשרות לשחות ולהירגע במים הצלולים. בנוסף, המבקרים יכולים לחקור את היערות השופעים של הפארק, לפגוש חיות בר וליהנות מפיקניקים בסביבה השלווה.

    חקר הפארקים הלאומיים הללו עם ילדים יכול להיות חוויה מעשירה, המאפשרת להם להתחבר לטבע, ללמוד על מערכות אקולוגיות שונות ולהעריך את חשיבות השימור. חשוב לציין שבפארקים לאומיים מסוימים עשויים להיות חוקים ותקנות ספציפיים, כמו מסלולי הליכה ייעודיים או אזורים מוגבלים, לכן מומלץ לבדוק עם רשויות הפארק לפני כן.

 

למידה דרך נסיעות: נקודות חינוכיות

נסיעה לתאילנד באוגוסט עם ילדים מספקת הזדמנות ייחודית לחוויות חינוכיות שחורגות מהכיתה. תאילנד עשירה במורשת תרבותית ומציעה מקומות חינוכיים רבים למשפחות לחקור. הנה כמה מקומות שכדאי לבקר בהם:

  • 1. הארמון הגדול:
    ממוקם בלב בנגקוק, הארמון הגדול הוא מתחם מפואר ששימש כמעון הרשמי של משפחת המלוכה התאילנדית במשך דורות. משפחות יכולות ללמוד על ההיסטוריה של המדינה ולהתפעל מהארכיטקטורה המורכבת של מבני הארמון, כולל וואט פרה קאו המפורסם, בו שוכן בודהה האמרלד הנערץ.
  • 2. הפארק ההיסטורי Ayutthaya:
    במרחק קצר מבנגקוק, Ayutthaya היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ובירתה לשעבר של ממלכת סיאם. חקר ההריסות והמקדשים העתיקים בפארק ההיסטורי הזה מספק הצצה לעברה של תאילנד ומציע הזדמנות ללמוד על המורשת התרבותית העשירה של המדינה.
  • 3. העיר העתיקה של צ'אנג מאי:
    צ'אנג מאי, בצפון תאילנד, היא ביתה של העיר העתיקה השמורה היטב, מוקפת חומות עתיקות וחפירים. משפחות יכולות לצאת לסיור רגלי כדי לגלות את מקדשי העיר, כולל וואט צ'די לואנג ווואט פרה סינג האייקוניים, וללמוד על בודהיזם וארכיטקטורה תאילנדית.
  • 4. מרכזי שימור פילים תאילנדים:
    מרכזי שימור הפילים של תאילנד מספקים הזדמנות חינוכית לילדים ללמוד על חשיבות שימור חיות הבר ועל האתגרים העומדים בפני היצורים המלכותיים הללו. כאן, משפחות יכולות לצפות בפילים בצורה אחראית ואתית, להשתתף בהאכלתם וברחצתם ואף ללמוד על מאמצי הצלת פילים.
  • 5. שווקים צפים:
    השווקים הצפים של תאילנד, כמו Damnoen Saduak בבנגקוק או Amphawa ב Samut Songkhram, מציעים חוויה תרבותית ייחודית שבה משפחות יכולות ללמוד על מסחר תאילנדי מסורתי ולהתבונן בחיים המקומיים. ילדים יכולים לראות מוכרים שמוכרים תוצרת טרייה ומלאכת יד מהסירות שלהם, ומספקים שיעור מעשי בכלכלה וחילופי תרבות.

 

ילדים לומדים קדרות בסדנה מסורתית
ילדים לומדים קדרות בסדנה מסורתית

זמן חוף: החופים הטובים ביותר בתאילנד

תאילנד ידועה בחופים המדהימים ובמים הצלולים שלה, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי לחופשת חוף משפחתית באוגוסט. הנה כמה מהחופים הטובים ביותר של תאילנד שמתאימים לילדים:

  • 1. פוקט:
    פוקט הוא האי הגדול בתאילנד ומציע מגוון רחב של חופים ידידותיים למשפחות. חוף פאטונג ידוע באווירה התוססת שלו ובפעילויות ספורט מים, בעוד שחופי קאטה וקרון הם אידיאליים למשפחות המחפשות סביבה רגועה ושלווה יותר. המים הרדודים והחולות הרכים הופכים את החופים האלה לבטוחים ומהנים לילדים.
  • 2. קראבי:
    עם צוקי הגיר הציוריים ומי הטורקיז, קראבי היא גן עדן לאוהבי החופים. Railay Beach הוא ביקור חובה, הידוע בנוף המדהים שלו ובמים השקטים שלו. משפחות יכולות גם לחקור איים סמוכים כמו האי פי פי, שם הם יכולים ליהנות משנורקלינג, שחייה, ואפילו לזהות חיים ימיים כמו דגים טרופיים צבעוניים וצבים.
  • 3. Koh Samui:
    Koh Samui מציע מגוון רחב של חופים ידידותיים למשפחות, כל אחד עם הקסם הייחודי שלו. חוף צ'אוונג, הפופולרי ביותר באי, מציע אווירה תוססת עם פעילויות ספורט מים רבות. לחוויה שלווה יותר, משפחות יכולות לפנות לחוף לאמאי, הידוע במים השקטים והחולות הלבנים והרכים שלו.
  • 4. Koh Lanta:
    Koh Lanta הוא יעד שקט ונינוח יותר, מושלם למשפחות המחפשות חופשה שלווה על החוף. לונג ביץ' מועדף בקרב משפחות בשל המים הרדודים והשקיעות היפות שלו. ילדים יכולים לבנות ארמונות חול, להשתכשך בגלים העדינים ולחקור את בריכות הגאות בזמן השפל.
  • 5. קו טאו:
    קו טאו, הידוע כגן עדן לצוללנים, מציע גם חופים יפים שמתאימים למשפחות. חוף Sairee הוא הפופולרי ביותר, עם החול הרך והמים השקטים שלו. משפחות יכולות להירגע על החוף, ללכת לשחות או לשנרקל ולגלות את החיים הימיים התוססים במרחק מטרים ספורים מהחוף.

 

שפריץ של כיף: פארקי מים ופעילויות

פארקי מים בתאילנד מציעים דרך פנטסטית למשפחות להתקרר וליהנות במהלך ביקורן באוגוסט. עם מגלשות מים מרתקות, בריכות גלים ונהרות עצלנים, הפארקים הללו מספקים בידור אינסופי לילדים ולמבוגרים כאחד. להלן שלושה פארקי מים ופעילויות ששווה לחקור:

  • 1. Cartoon Network Amazone Waterpark:
    ממוקם בפטאיה, פארק המים הזה הוא הגשמת חלום עבור חובבי קריקטורות. עם אטרקציות בהשראת דמויות פופולריות של Cartoon Network כמו בן 10 ו-Adventure Time, ילדים יכולים לגלוש במגלשות מים ענקיות, לצוף לאורך נהרות עצלנים וליהנות מאזורי משחק מים אינטראקטיביים. הפארק מציע גם הופעות חיות, מפגש עם אופי, ומגוון אפשרויות לסעודה כדי לבדר את כל המשפחה.

    2. ג'ונגל המים Vana Nava Hua Hin:
    ממוקם בהואה הין, פארק המים הזה מתגאה במגוון של מגלשות ואטרקציות מרגשות. התהום הוא ניסיון חובה עבור מחפשי ריגושים, עם הירידה שלו כמעט אנכית, בעוד שהנהר העצל מספק חוויה מרגיעה יותר. ילדים יכולים להשתכשך ב-Kid's Cove, אזור ייעודי עם מזרקות מים ומגלשות קטנות יותר. הפארק מציע גם מועדון חוף, ספא ואפשרויות אוכל שונות להנאת המשפחות.

  • 3. פארק המים Splash Jungle:
    ממוקם בפוקט, פארק המים הזה בטוח ישמח ילדים בכל הגילאים. עם בריכת הגלים הענקית שלה, מגלשות מרגשות ובריכת אקווה משחק ייעודית לילדים, יש משהו לכולם. הפארק מציע גם נהר עצל לחוויה נינוחה יותר, כמו גם ביתנים וכסאות נוח שבהם משפחות יכולות להירגע ולספוג את השמש. עבור מנה נוספת של אדרנלין, המבקרים יכולים לנסות את AquaDrop בגובה 6 רמות או את מגלשת הסופרבול.

 

ילדים נהנים בפארק מים
ילדים נהנים בפארק מים

חווית השוק התאילנדי: קניות ומזכרות

סיור בשווקים ההומים בתאילנד הוא דבר חובה עבור משפחות המבקרות באוגוסט. השווקים התוססים האלה מציעים חווית קניות ייחודית והזדמנות למצוא כמה מזכרות מענגות לקחת בחזרה הביתה. מעבודות יד מסורתיות ועד בגדים אופנתיים ואוכל רחוב טעים, יש משהו לכולם בשווקים התאילנדים.

שוק פופולרי לביקור הוא שוק סוף השבוע של Chatuchak בבנגקוק. שוק ענק זה משתרע על פני 35 דונם, הוא אוצר של סחורות. כאן, משפחות יכולות לדפדף בין אלפי דוכנים המוכרים הכל, החל מבגדים ואביזרים ועד לעיצוב הבית ועתיקות. השוק ידוע גם באוכל הרחוב הטעים שלו, המציע מגוון רחב של מעדנים מקומיים כדי לספק כל חשק.

שוק נוסף שכדאי לחקור הוא בזאר הלילה בצ'אנג מאי. כשהשמש שוקעת, הרחובות מתעוררים לחיים עם מוכרים המוכרים עבודות יד ייחודיות, תכשיטים ויצירות אמנות. משפחות יכולות לטייל בין הדוכנים התוססים, להתמקח על המחירים הטובים ביותר, ואפילו לצפות באומנים מקומיים בעבודה. השוק מציע גם מגוון דוכני מזון ובידור חי, היוצרים אווירה תוססת להנאת המבקרים.

לחוויית קניות אותנטית יותר, משפחות יכולות לבקר בשווקים הצפים, כמו השוק הצף Damnoen Saduak ב-Ratchaburi. כאן, מוכרים מוכרים את הסחורה שלהם מסירות ארוכות זנב מסורתיות, ויוצרים סצנה ציורית. משפחות יכולות לנווט בתעלות, לטעום חטיפים תאילנדיים טעימים ולרכוש פירות וירקות טריים. זוהי חוויה סוחפת באמת המאפשרת למבקרים לקבל הצצה לאורח החיים המקומי.

לבסוף, למי שמחפש חוויות קניות מודרניות, בתאילנד לא חסרים קניונים וחנויות כלבו. בערים כמו בנגקוק ופוקט, משפחות יכולות לחקור מרכזי קניות יוקרתיים, המציעים מגוון רחב של מותגים בינלאומיים ומוצרי מעצבים. קניונים אלה כוללים גם אפשרויות בילוי כגון בתי קולנוע, ארקייד ומתקני שעשועים מקורים, מה שמבטיח שהילדים יוכלו לבדר.

הצצה להיסטוריה: מוזיאונים ואתרים היסטוריים

תאילנד היא מדינה עשירה בהיסטוריה ותרבות, וחקר המוזיאונים והאתרים ההיסטוריים שלה היא דרך מצוינת למשפחות ללמוד ולהעריך את המורשת שלה. ישנם מוזיאונים ואתרים היסטוריים רבים הפזורים ברחבי המדינה המציעים הצצה לעברה של תאילנד. אתר אחד כזה הוא הארמון הגדול בבנגקוק, ששימש כמעון הרשמי של מלכי תאילנד במשך למעלה מ-150 שנה. המתחם המפואר הזה מציג לראווה ארכיטקטורה מדהימה ומאכלס את בודהה האמרלד המפורסם, פסל קדוש ונערץ.

אתר היסטורי בולט נוסף הוא Ayutthaya, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הממוקם מעט צפונית לבנגקוק. פעם בירתה של ממלכת סיאם, Ayutthaya היא כיום אתר ארכיאולוגי רחב ידיים עם חורבות מרשימות ומקדשים עתיקים. משפחות יכולות לחקור את הפארק ההיסטורי, לשכור אופניים כדי לנווט באזור העצום, ואפילו לקחת סיור בסירה לאורך נהר צ'או פראיה כדי לקבל פרספקטיבה אחרת של ההריסות.

למי שמתעניין בתרבויות העתיקות של תאילנד, המוזיאון הלאומי בבנגקוק הוא ביקור חובה. הוא מכיל אוסף נרחב של חפצים, פסלים ויצירות אמנות המתוארכים למאות שנים, המספקים סקירה מקיפה של ההיסטוריה של המדינה. המוזיאון מציע תערוכות חינוכיות וסיורים מודרכים, מה שהופך אותו ליעד מצוין עבור משפחות עם ילדים.

בנוסף לאטרקציות העיקריות הללו, תאילנד מתגאה גם במספר מוזיאונים אזוריים המדגישים את ההיסטוריה והתרבות המקומית. לדוגמה, המוזיאון הלאומי של צ'יאנג מאי בצפון תאילנד מציג את מורשת לאנה הייחודית של האזור, בעוד שמוזיאון פוקט תאי הואה מתעמק בעבר הרב-תרבותי של האי. מוזיאונים אלה מציעים תצוגות אינטראקטיביות, תוכניות חינוכיות ותערוכות הנותנות מענה למבקרים בכל הגילאים.

ילדים נדהמים מממצאים עתיקים במוזיאון
ילדים נדהמים מממצאים עתיקים במוזיאון

האם ילדים יכולים ליהנות מחיי הלילה של תאילנד?

תאילנד ידועה בחיי הלילה התוססים והמרגשים שלה, עם שווקי לילה שוקקים, מקומות בילוי תוססים ורחובות מוארי ניאון. עם זאת, כשמדובר בילדים, חשוב לקחת בחשבון את גילם ואת ההתאמה של פעילויות חיי לילה מסוימות. אמנם חלק מההיבטים של חיי הלילה של תאילנד עשויים שלא להתאים לילדים, אבל עדיין יש הרבה אפשרויות ידידותיות למשפחות זמינות.

אפשרות פופולרית אחת היא ביקור בשווקי לילה. הבזארים התוססים האלה מלאים בדוכני מזון, מוכרי בגדים ועבודות יד מקומיות. ילדים יכולים ליהנות מלנסות מאכלי רחוב שונים, לקנות מזכרות ולחוות את האווירה התוססת. בחלק משווקי הלילה יש אפילו הופעות חיות ובידור המתאימים לכל הגילאים.

תאילנד מציעה גם מופעי בידור ידידותיים למשפחות המתקיימים בשעות הערב. המופע של Siam Niramit בבנגקוק, למשל, מספק אקסטרווגנזה תרבותית עם הופעות מדהימות המציגות היסטוריה, ריקוד ומוזיקה תאילנדית. באופן דומה, המופע של Phuket Fantasea בפוקט משלב תיאטרון, אקרובטיקה ומיתולוגיה תאילנדית מסורתית, ויוצר חוויה כובשת חזותית לכל המשפחה.

לפעילות ערב רגועה יותר, משפחות יכולות ליהנות משייט שקיעה לאורך קווי החוף הציוריים של תאילנד. מפעילי טיולים רבים מציעים הפלגות ידידותיות למשפחות בהן ילדים יכולים להתפעל מהנוף היפה, ליהנות מארוחת ערב טעימה על הסיפון, ואפילו להשתתף בפעילויות כמו שנורקלינג או קיאקים.

חשוב לציין שחלק מהיבטים של חיי הלילה של תאילנד, כמו ברים ומועדונים, אינם מתאימים לילדים. מקומות אלה מיועדים לרוב לבידור למבוגרים וייתכנו מגבלות גיל. הורים צריכים לנקוט משנה זהירות ולוודא שהם בוחרים בפעילויות שמתאימות ומהנות לילדים.

שחרור יצירתיות: סדנאות אומנות ואומנות

סדנאות אמנות ויצירה בתאילנד מספקות הזדמנות נפלאה לילדים לשחרר את היצירתיות שלהם ולעסוק בפעילויות מעשית. סדנאות אלו נועדו לטפח כישרון אמנותי, לפתח מיומנויות מוטוריות עדינות ולעודד ביטוי עצמי. מציור וקדרות ועד ליצירה תאילנדית מסורתית, ישנן סדנאות רבות הזמינות ברחבי הארץ.

אחת האפשרויות הפופולריות היא סדנאות ציור בטיק, בהן ילדים יכולים ללמוד את האומנות המסורתית של צביעת בדים. הם זוכים להתנסות עם צבעים מרהיבים ועיצובים מורכבים, וליצור יצירות אמנות ייחודיות משלהם. הסדנאות מועברות על ידי מדריכים מיומנים המעניקים הדרכה והשראה, מה שהופך אותה לחוויה מהנה ומלמדת לילדים בכל הגילאים.

בחירה פופולרית נוספת היא סדנאות יצירה תאילנדיות מסורתיות, שבהן הילדים יכולים ללמוד כיצד להכין עבודות יד יפהפיות באמצעות חומרים כמו במבוק, קליפות קוקוס ומשי. הם יכולים לנסות את כוחם ביצירת מלאכת נייר מורכבת, אריגת סלים, או אפילו להכין מסכות בסגנון תאילנדי משלהם. סדנאות אלו לא רק מאפשרות לילדים ללמוד על התרבות והמסורת התאילנדית אלא גם מספקות עבורם במה להפגין את היצירתיות שלהם.

חלק מהסדנאות אפילו מציעות הזדמנות ללמוד ריקוד תאילנדי מסורתי או מוזיקה. ילדים יכולים ליהנות מלמידת התנועות החינניות של הריקוד התאילנדי או לנסות לנגן בכלים תאילנדיים מסורתיים כמו קסילופון או חליל. סדנאות אלו לא רק מספקות פורקן לביטוי יצירתי אלא גם מאפשרות לילדים לשקוע במורשת התרבותית העשירה של תאילנד.

ילד מצייר מסכה תאילנדית מסורתית בבית מלאכה
ילד מצייר מסכה תאילנדית מסורתית בבית מלאכה

שהות נוחות: מלונות ידידותיים לילדים

כאשר מטיילים עם ילדים, מציאת מקום הלינה המתאים חיונית לטיול ללא מתח ומהנה. למרבה המזל, תאילנד מציעה מגוון רחב של מלונות ידידותיים לילדים הנותנים מענה לצרכים ולהעדפות של משפחות. מלונות אלו מספקים סביבה נוחה ובטוחה, כמו גם מגוון שירותים ופעילויות שנועדו לבדר את הילדים.

אפשרות פופולרית אחת היא אתרי נופש שיש להם מועדוני ילדים ייעודיים. מועדונים אלה מציעים פעילויות בפיקוח ואזורי משחק שבהם ילדים יכולים להתרועע, להכיר חברים חדשים ולעסוק במשחקים ובמלאכת יד המתאימים לגילם. הצוות במועדונים אלו מיומן להבטיח את בטיחותם ורווחתם של הילדים, ולאפשר להורים לקבל זמן רגיעה נחוץ.

מלונות רבים ידידותיים לילדים כוללים גם בריכות שחייה עם אזורים מיוחדים לילדים. בריכות אלו מצוידות לרוב במגלשות מים, משטחי התזה ואזורים רדודים, המספקים שעות אינסופיות של כיף לקטנטנים. לחלק מהמלונות יש אפילו חופים פרטיים משלהם, המאפשרים למשפחות ליהנות מהשמש, החול והים ממש בפתח ביתם.

בנוסף למתקני פנאי, מלונות ידידותיים לילדים בתאילנד מציעים גם חדרים או סוויטות משפחתיות מרווחות ונוחות. חדרים אלה נועדו להכיל משפחות עם ילדים, לעתים קרובות כוללים מיטות נוספות, עריסות ואמצעי הגנת ילדים. חלק מהמלונות אפילו מספקים שירותים כמו אמבטיות לתינוק, כיסאות גבוהים ומוניטורים לתינוק, מה שהופך את השהות לנוחה יותר להורים.

יתרון נוסף בלינה במלונות ידידותיים לילדים הוא נוכחותן של מסעדות באתר המציעות תפריטים ידידותיים לילדים. תפריטים אלו כוללים לרוב מגוון מנות העונות על טעמם והעדפותיהם של הצעירים. אפשרויות לסעודה בחדר זמינות גם כן, מה שמבטיח שמשפחות עם ילדים צעירים יוכלו לאכול את הארוחות שלהם בזמן שנוח להם.

התניידות: תחבורה בתאילנד

אפשרויות תחבורה ציבורית:
תאילנד מציעה מגוון רחב של אפשרויות תחבורה ציבורית נוחות ומשתלמת למשפחות המטיילות עם ילדים. אחד מאמצעי התחבורה הפופולריים ביותר הוא רכבת העילית BTS בבנגקוק. מערכת הרכבות המוגבהת הזו מכסה חלקים שונים של העיר ומהווה דרך מהירה ויעילה לנווט ברחובות ההומים. רכבת העילית BTS שימושית במיוחד למשפחות מכיוון שהיא ממוזגת ומונעת את התנועה הכבדה בכבישים.

אמצעי תחבורה ציבורית נפוץ נוסף הוא מערכת הרכבת התחתית MRT, הפועלת גם בבנגקוק. ה-MRT היא מערכת רכבת תחתית המחברת בין חלקים שונים של העיר, מה שמקל על הגעה לאטרקציות תיירותיות פופולריות וציוני דרך. זוהי אפשרות נוחה למשפחות מכיוון שהיא מספקת דרך נוחה ויעילה לטייל בסביבה.

  • מוניות וטוק-טוקים:
    מוניות זמינות בתאילנד, והן בחירה פופולרית עבור משפחות. לרוב המוניות יש מונים, מה שמבטיח שתשלמו תעריף הוגן. עם זאת, חשוב לציין שחלק מהנהגים עלולים לסרב להשתמש במונה, במיוחד בשעות השיא או באזורים מתוירים. במקרים כאלה, כדאי להתמקח על מחיר קבוע לפני תחילת הנסיעה.

    טוק-טוקים, כלי הרכב התלת-גלגליים האייקוניים, הם עוד דרך מהנה והרפתקנית להתנייד בתאילנד. הם משמשים לעתים קרובות למרחקים קצרים ומספקים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת לילדים. עם זאת, חשוב להתמקח על המחיר לפני שקופצים על טוק-טוק, מכיוון שאין להם מטרים.

  • העברות פרטיות:
    עבור משפחות שמחפשות יותר נוחות ופרטיות, העברות פרטיות הן אופציה מצוינת. ניתן לארגן העברות אלו דרך מלונות או מפעילי טיולים ולהציע שירות מדלת לדלת. העברות פרטיות שימושיות במיוחד כאשר נוסעים עם ילדים קטנים או נושאים עגלות או מזוודות מגושמות. הם מספקים חוויה נטולת טרחה ומאפשרים למשפחות להתאים את מסלולי הטיול שלהן בהתאם להעדפותיהן.

 

משפחה על סיפון טוק-טוק
משפחה על סיפון טוק-טוק

אריזה לתאילנד: מה להביא?

כאשר אורזים לטיול המשפחתי שלכם לתאילנד באוגוסט, חשוב לקחת בחשבון את מזג האוויר, הפעילויות והנורמות התרבותיות של המדינה. להלן כמה פריטים חיוניים לכלול ברשימת האריזה שלך:

  • 1. בגדים קלים ונושמים:
    מזג האוויר בתאילנד יכול להיות חם ולח באוגוסט, אז ארזו בגדים קלים ונושמים כמו חולצות כותנה, מכנסיים קצרים ושמלות. אל תשכחו לכלול בגדי ים וכיסויים לימי חוף ופעילויות מים.
  • 2. הגנה מפני השמש:
    השמש יכולה להיות חזקה בתאילנד, אז הביאו אתכם קרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה, משקפי שמש, כובעים ומטריות כדי להגן על המשפחה שלכם מפני קרני UV מזיקות.
  • 3. דוחה חרקים:
    יתושים נפוצים בתאילנד, במיוחד בעונת הגשמים. ארוז דוחה חרקים עם DEET או חלופות טבעיות כדי להגן על המשפחה שלך מפני עקיצות יתושים ומחלות אפשריות כגון קדחת דנגי.
  • 4. הנעלה נוחה:
    עם כל הסיור והחקירה, הנעלה נוחה היא חובה. הביאו סנדלים יציבים או נעלי הליכה שיכולות להתמודד עם הליכות ארוכות ולספק תמיכה טובה.
  • 5. תרופות וערכת עזרה ראשונה:
    תמיד כדאי לשאת ערכת עזרה ראשונה קטנה עם תרופות בסיסיות כמו משככי כאבים, אנטיהיסטמינים וכל תרופות מרשם שמשפחתך עשויה להזדקק לה. כמו כן, כלול פלסטרים, קרם אנטיספטי וכל ציוד רפואי ספציפי הנדרש.
  • 6. מתאמי חשמל:
    תאילנד משתמשת בשקעי חשמל מסוג A, B ו-C, לכן הקפידו להביא את המתאמים המתאימים לטעינת המכשירים האלקטרוניים שלכם.
  • 7. מסמכי נסיעה:
    אל תשכחו לארוז את הדרכונים, הויזות, מסמכי ביטוח הנסיעות וכל העותקים הדרושים. כמו כן, מומלץ לשמור עותק דיגיטלי של מסמכים חשובים למקרי חירום.
  • 8. חטיפים ובקבוקי מים:
    תמיד שימושי לשאת כמה חטיפים ובקבוקי מים לשימוש חוזר, במיוחד כשנוסעים עם ילדים. שמור על לחות ושמור על רמות אנרגיה גבוהות במהלך ההרפתקאות שלך.
  • 9. לבוש מכבד:
    תאילנד היא מדינה בודהיסטית בעיקרה, ולכן חשוב לכבד את התרבות שלה ולהתלבש בצניעות, במיוחד בביקור במקדשים או באתרים דתיים. נשא צעיף קל משקל או סרונג לכיסוי הכתפיים והברכיים בעת הצורך.
  • 10. מוצרי טואלטיקה בסיסיים:
    אמנם ניתן למצוא את רוב מוצרי הטואלטיקה בתאילנד, אך מומלץ לשאת דברים חיוניים בגודל נסיעות כגון שמפו, מרכך, משחת שיניים ומוצרי היגיינה אישית.

 

תאילנד באוגוסט, עם הפסטיבלים התוססים, הנופים המדהימים והאנשים מחממי הלב שלה, היא ללא ספק חוויה בלתי נשכחת. משפחות יכולות לשקוע בתרבות הייחודית, לחקור את פלאי הטבע ולהתמכר למגוון רחב של פעילויות מרגשות. למרות גשמי המונסון מדי פעם, החוויה שווה כל רגע שמבלה שם. המסע לא רק יהווה חוויה לימודית נהדרת לילדים אלא גם הזדמנות ליצור זיכרונות יקרים שיימשכו לכל החיים.